Staples Solutions käyttää evästeitä (ja vastaavaa teknologiaa) tiedon keräämiseen, tallentamiseen ja analysointiin, jotta voimme kehittää käyttökokemustanne verkkosivuilla sekä markkinoida kohdennetusti. Nämä evästeet keräävät henkilötietoja. Lue lisää Evästekäytännöstämme https://www.staplesadvantage.fi/evastekaytanto/ sivuiltamme sekä Tietosuojaselosteestamme https://www.staplesadvantage.fi/privacy-policy/, kuinka tällä verkkosivulla käsitellään henkilödataa. Käyttämällä tätä sivua tai klikkaamalla OK, hyväksyt evästeiden käytön.

Juotko tarpeeksi vettä työpäivän aikana?

Share via:
  • Staples_article

SodaStreamin tekemän tutkimuksen mukaan vain yksi neljästä aikuisesta juo päivittäisen suosituksen mukaisen määrän vettä. Tutkimuksessa selvisi myös, että 27 % aikuisista eivät tienneet, paljonko heidän tulisi juoda päivittäin, ja että 52 % juovat mieluummin teetä tai kahvia. 

Vaikka vettä ei aina jaksaisi juoda, ja se ei maistu miltään, se kuitenkin parantaa tuottavuutta työpaikalla. Itä-Lontoon yliopiston vuonna 2013 tekemän tutkimuksen  mukaan tuottavuus voi kasvaa jopa 14 %. Riittävä nesteytys voi myös auttaa keskittymään työhön.

Jos istut työpöydän ääressä koko päivän, vesi auttaa ehkäisemään lihaskramppeja ja nivelsärkyä. Se saattaa myös lisätä energisyyttä, parantaa mielialaa ja vahvistaa immuunijärjestelmää.

Suositeltu määrä on 6–8 lasillista päivässä, mikä saattaa tuntua melko haastavalta. Jos haluat lisätä päivittäistä vedenjuontiasi, voit vaikka kokeilla ajoittaa veden juomisen seuraavien vinkkien mukaan.

7.00 – herätys

Herätä ja nesteytä kehosi pitkän unen jälkeen lasillisella vettä. Tämä nostaa energiatasoasi ja auttaa poistamaan kehoosi yöllisten palautumisprosessien aikana kertyneitä kuona-aineita. Parhaan vaikutuksen saat odottamalla tämän jälkeen puoli tuntia ennen aamiaisen nauttimista.

9.00–11.00 – aamun piristysruiske

Kun on aika aloittaa työpäivä, nauti lasi vettä, niin pystyt keskittymään paremmin. Se auttaa pitämään kehosi nesteytettynä ja valmistaa sinua tulevaan päivään. Juo jälleen lasillinen vettä noin puoli tuntia ennen lounasta. Nesteen nauttimisen ennen ateriaa sanotaan parantavan ruoansulatusta ja se saattaa myös auttaa saavuttamaan kylläisyyden tunteen.

12.30 – aterian jälkeen

Vesilasillisen nauttiminen lounaan päälle saattaa auttaa kehoasi hyödyntämään aterian sisältämät ravintoaineet paremmin. Se saattaa myös parantaa keskittymistäsi iltapäivällä.

14.00–17.00 – ehkäise iltapäivän väsymys

Jos alat tuntea väsymyksen merkkejä iltapäivällä, virkistä oloasi lasillisella vettä. Riittävä nesteytys työpäivän aikana on tärkeää, sillä se auttaa tuntemaan olosi tuotteliaammaksi.

 

Vesilasillisen nauttiminen ennen illallista saattaa jälleen edistää ruoansulatusta. Se saattaa myös ehkäistä ylensyömistä, sillä vesi tekee olon täydemmäksi.

21.30 – ennen nukkumaanmenoa

Auta kehoasi poistamaan yön aikana kertyviä kuona-aineita juomalla päivän viimeinen lasillinen vettä noin tuntia ennen nukkumaanmenoa. Saat tällöin nauttia myös laadukkaammasta unesta, kun kehosi on paremmin nesteytetty.

Päivän aikana juomasi veden määrä saattaa auttaa sinua virkistymään ja keskittymään huomattavasti paremmin. On myös todennäköisempää, että nautit suositusten mukaisen määrän vettä, kun noudatat jonkinlaista aikataulua. Tärkeintä on kuitenkin muistaa juoda tasaisesti läpi päivän. Kun kiinnität huomiota nauttimasi nesteen määrään, siitä tulee pian sinulle tapa, johon ei tarvitse uhrata sen enempää ajatuksia. Jos haluat pysyä toimistolla valppaana ja skarppina, muista juoda vettä.

Käy verkkosivustollamme ja tutustu valikoimiimme Elintarvikkeet ja taukotilaratkaisut -sivullamme. Sieltä löydät vinkkejä työntekijöidesi nesteyttämiseen.

Jos kaipaat lisää ideoita työntekijöidesi tyytyväisyyden ja tuottavuuden parantamiseen, lataa Vantage Point -lehti Löydä ideoita -sivuiltamme.

Share via:

Lue myös

Ota yhteyttä
close

Tarvitsetko henkilökohtaista palvelua?

Voit soittaa Staplesin asiakaspalveluun numeroon:

010 681 681

Voit myös täyttää alla olevan lomakkeen, niin asiakaspalvelijamme ottaa sinuun pian yhteyttä.

Get help FI

Form