Staples Solutions käyttää evästeitä (ja vastaavaa teknologiaa) tiedon keräämiseen, tallentamiseen ja analysointiin, jotta voimme kehittää käyttökokemustanne verkkosivuilla sekä markkinoida kohdennetusti. Nämä evästeet keräävät henkilötietoja. Lue lisää Evästekäytännöstämme https://www.staplesadvantage.fi/evastekaytanto/ sivuiltamme sekä Tietosuojaselosteestamme https://www.staplesadvantage.fi/privacy-policy/, kuinka tällä verkkosivulla käsitellään henkilödataa. Käyttämällä tätä sivua tai klikkaamalla OK, hyväksyt evästeiden käytön.

Logo Staples

Neljä tapaa taltuttaa kaaos keittiössä

Share via:
  • Staples_article

Keittiöetiketti herättää monilla työpaikoilla tunteita: joku ei vahingossakaan suostu pyyhkimään läikyttämäänsä kahvia ja joku toinen taas jättää aina käytetyt teepussit pesualtaaseen. AppliancesDirect.co.uk:n tekemässä tutkimuksessa tuhannesta toimistotyöntekijästä 67 prosentille oli viimeisen vuoden aikana tullut keittiöön ja jälkien siivoamiseen liittyvää riitaa jonkun muun työntekijän kanssa.

Useimmat työntekijät osaavat pitää huolta toimiston keittiön puhtaudesta, mutta aina löytyy niitä, jotka eivät välitä yhtä paljon taukotilan siisteydestä. Ennen kuin alkaa väittely taas siitä, kenen vika sotkuinen mikroaaltouuni on, kannattaa keittiössä ottaa käyttöön muutama yhteinen sääntö.

 

1.     Tee selkeät säännöt

Omista jäljistä huolehtimisessa yhteisissä toimistotiloissa on kyse muustakin kuin pelkästä huomaavaisuudesta. Kahvi- ja teetahrojen likaama keittiötaso ei anna asiakkaille ja vierailijoille kovin hyvää vaikutelmaa. Siksi on hyvä olla olemassa säännöt, jotta kaikille on selvää, millaisessa kunnossa taukotilan pitäisi olla.

Säännöissä kannattaa mainita esimerkiksi, että jokaisen vastuulla on pestä pesuallas käytön jälkeen, laittaa teepussit roska-astiaan ja huolehtia yhteisessä jääkaapissa olevista vanhentuvista elintarvikkeista.

 

2.     Järjestä tarvikkeet saataville

Järjestä kaikki tarvittavat siivoustarvikkeet työntekijöiden saataville siten, että omien jälkien siivoaminen onnistuu mahdollisimman helposti. Paperipyyhkeitä pitäisi olla aina käytettävissä, jotta läikkyneet nesteet voidaan siivota saman tien, ennen kuin joku liukastuu.

Pesualtaaseen, pöytätasoille ja mikroaaltouuniin voi kerääntyä ruokajäämiä, jotka edistävät bakteerien ja homeen leviämistä. Adeptcleaning.co.uk:n tekemässä tutkimuksessa kävi ilmi, että alue, jolla työntekijät valmistavat ja syövät ruokaa, on yksi bakteerien suosikkipaikoista. Siksi käden ulottuvilla on hyvä olla desinfioivaa puhdistusainetta.

 

3.     Pidä aihetta esillä

Joskus pelkät säännöt eivät riitä, sillä ne voivat jäädä sähköpostin syövereihin tai unohtua muuten vain. Siksi tärkeimmät huomioitavat asiat kannattaa laittaa näkyville keittiöön tai taukotilaan. Asialliset tai jopa hieman humoristisetkin muistutuslaput voivat auttaa jokaista pitämään siisteydestä huolta.

 

4.     Korosta jokaisen omaa vastuuta

Sillä on väliä, syökö puhtaassa vai sotkuisessa keittiössä. Jos siisteyssääntöjen rikkomisesta huomautetaan nimettömästi, sääntöjen rikkojat huomaavat, että asioihin puututaan. Tämän voi tehdä esimerkiksi jakamalla kuvia keittiötasolle jätetyistä likaisista kupeista tai sotkuisesta mikroaaltouunista. Tarkoitus ei ole nolata ihmisiä vaan korostaa, että yritys on tosissaan siisteyden suhteen. Näin jokainen voi miettiä, olisiko omalta osaltaan tarvetta muuttaa tapojaan.

Siisti keittiö ja taukotila ovat jokaisen työntekijän etu. Selkeät siisteyssäännöt tekevät kaikkien päivästä paremman, eikä kenenkään tarvitse syödä ja juoda sotkun keskellä.

Tutustu valikoimiimme Elintarvikkeet ja taukotilaratkaisut -sivullamme ja tee taukotilasta entistä parempi paikka . Jos kaipaat ideoita työntekijöidesi tyytyväisyyden ja tuottavuuden parantamiseen, lataa sivuiltamme Vantage Point -lehti.

Share via:

Lue myös

LUE ILMAINEN VANTAGE POINT -LEHTI

Ota yhteyttä
close

Tarvitsetko henkilökohtaista palvelua?

Voit soittaa Staplesin asiakaspalveluun numeroon:

010 681 681

Voit myös täyttää alla olevan lomakkeen, niin asiakaspalvelijamme ottaa sinuun pian yhteyttä.

Get help FI

Form