Staples Solutions käyttää evästeitä (ja vastaavaa teknologiaa) tiedon keräämiseen, tallentamiseen ja analysointiin, jotta voimme kehittää käyttökokemustanne verkkosivuilla sekä markkinoida kohdennetusti. Nämä evästeet keräävät henkilötietoja. Lue lisää Evästekäytännöstämme https://www.staplesadvantage.fi/evastekaytanto/ sivuiltamme sekä Tietosuojaselosteestamme https://www.staplesadvantage.fi/privacy-policy/, kuinka tällä verkkosivulla käsitellään henkilödataa. Käyttämällä tätä sivua tai klikkaamalla OK, hyväksyt evästeiden käytön.

Logo Staples

Virkistystauot uudessa toimistoympäristössä

Share via:

Työpaikkojen lounastaukojen tunnelma on apea – sosiaaliset kontaktit kehotetaan pitämään minimissä, ja yhteisiä taukoja sekä pintojen koskettelemista kehotetaan välttämään. BreakSPACE on kuitenkin yrityksille tärkeä elementti turvallisuuden ja motivaation tasapainottamisessa. Staples toimii luotettavana oppaanasi BreakSPACEa koskevissa uusissa suosituksissa.

Kahvi- ja lounastarjoilu

Jatkuvassa käytössä oleva kahvinkeitin tai kahviautomaatti muuttuu helposti bakteeripesäksi, joten kaikkien on noudatettava sen käytössä tiettyjä sääntöjä. ”Töihin paluu kannattaa toteuttaa tarkasti ja pienin askelin. Työpaikan laitteiden ja siivousvälineiden käytössä on noudatettava parhaita käytäntöjä”, Staples Solutionsin European Vendor Manager Doni Lim sanoo.

Pienessä BreakSPACEssa suurin sallittu henkilömäärä on asetettava selvästi näkyville. BreakSPACE on yleensä ahkerassa käytössä, joten sille tarvitaan yksityiskohtainen siivousohjelma, jonka noudattamisesta huolehtivat joko työntekijät tai siivoustiimi. Saatavilla täytyy olla käsihuuhdeannostelija sekä desinfiointipyyhkeitä ja -suihkeita. Yhteiset kahvikupit kuuluvat menneisyyteen – ne vaihdetaan annostelulaitteisiin ja kertakäyttökuppeihin. Yhteiskäytössä olevia automaatteja voi käyttää myös kosketustyökalun avulla.

Isommassa BreakSPACEssa tarvitaan kulkusuunnat ja ohjeet, joilla varmistetaan työntekijöiden ja asiakkaiden turvallisuus. Sisään- ja uloskäyntien luona on oltava käsihuuhdeannostelija, ja lisäksi yritykset joutuvat tarkistamaan siivouskäytäntöjään. Turvavälien varmistamiseksi lattiaan voidaan kiinnittää selkeät merkinnät kulkuväyliä ja turvallista jonotusta varten. Virusten leviäminen vierailijoiden sekä keittiö- ja vastaanottohenkilöstön välillä voidaan estää asentamalla pisarasuojia. Istuimien turvavälit voidaan merkitä istuinsuojien avulla, ja mikro-organismien leviämistä voidaan ehkäistä pöytäsermein.

BreakSPACEen kannattaa varata riittävästi tehokkaita siivousvälineitä, joiden ominaisuudet kannattaa kuitenkin tarkistaa etukäteen – kaikki desinfiointiaineet eivät tehoa samalla tavalla. Esimerkiksi peroksidipohjaiset pyyhkeet ovat hyvä valinta taukotilan pintojen nopeaan ja järjestelmälliseen pyyhintään, sillä 1–5 minuutin kontakti puhdistettavaan pintaan tehoaa moniin taudinaiheuttajiin, kuten flunssa-, influenssa- ja koronaviruksiin. Ristikontaminaation ehkäisemiseksi kannattaa huomioida erityisesti ruostumattomasta teräksestä valmistetut pinnat, joita käytetään paljon ateriapalveluissa, sillä tutkimusten mukaan bakteerit voivat pysyä pitkään hengissä metallipinnoilla.

Työntekijöiden terveys ja hyvinvointi

Jokaisessa yrityksessä tiedetään, että työntekijöiden terveys ja hyvinvointi ovat ensiarvoisen tärkeitä. Säännölliset tauot ovat kiinteä osa työterveyttä ja hyvinvointia, sillä niiden aikana työntekijät pääsevät BreakSPACEen levähtämään ja seurustelemaan muiden kanssa. Työntekijät tarvitsevat toimivaa BreakSPACEa. Suosituimmat lounasajat on siis syytä organisoida huolellisesti. Kehitteillä on jo sovelluksia, joissa aterian voi tilata ja oman jonotuspaikan selvittää jo etukäteen. ”Mitään aterioita ei tarvitse jättää pois, mutta työntekijöiden on voitava valmistaa ja tarjoilla ne turvallisemmin”, Lim sanoo. Valmiiksi pakatut ateriat ovat malliesimerkki uudesta normaalista – tuoreita sämpylöitä voi pitää edelleen saatavilla, kunhan keittiöhenkilöstö noudattaa hygieniamääräyksiä ja sämpylät tarjoillaan yksittäispakkauksissa.

Haluatko lisätietoja toimenpiteistä, joilla voit sujuvoittaa taukotilan käyttöä? Tutustu mahdollisuuksiin oman yhteyshenkilösi avulla.

https://www.staplesadvantage.co.uk/get-inspired/food-and-breakroom/the-power-of-breakspace/

http://www.mkda.com/miami/news/how-covid-19-will-change-the-workplace/

https://www.forbes.com/sites/alankohll/2018/05/29/new-study-shows-correlation-between-employee-engagement-and-the-long-lost-lunch-break/#7114b3564efc

https://www.hok.com/news/2020-03/what-will-be-the-covid-19-takeaways-for-the-workplace/

https://www.wired.co.uk/article/social-distancing-office-cubicles

https://economictimes.indiatimes.com/news/company/corporate-trends/corona-scare-beware-of-these-five-germiest-places-at-your-office/germ-prone-areas/slideshow/74624541.cms

https://www.cmmonline.com/articles/how-to-maintain-a-healthy-breakroom

https://www.inc.com/karen-tiber-leland/4-cleaning-practices-to-share-with-your-office-to-help-keep-coronavirus-at-bay.html

Share via:

Lue myös

Ota yhteyttä
close

Tarvitsetko henkilökohtaista palvelua?

Voit soittaa Staplesin asiakaspalveluun numeroon:

010 681 681

Voit myös täyttää alla olevan lomakkeen, niin asiakaspalvelijamme ottaa sinuun pian yhteyttä.

Get help FI

Form