Staples Solutions käyttää evästeitä (ja vastaavaa teknologiaa) tiedon keräämiseen, tallentamiseen ja analysointiin, jotta voimme kehittää käyttökokemustanne verkkosivuilla sekä markkinoida kohdennetusti. Nämä evästeet keräävät henkilötietoja. Lue lisää Evästekäytännöstämme https://www.staplesadvantage.fi/evastekaytanto/ sivuiltamme sekä Tietosuojaselosteestamme https://www.staplesadvantage.fi/privacy-policy/, kuinka tällä verkkosivulla käsitellään henkilödataa. Käyttämällä tätä sivua tai klikkaamalla OK, hyväksyt evästeiden käytön.

Staples

Tee liiketoiminnastasi mieleenpainuvaa budjetin puitteissa

Share via:
  • Edding

Vietämme nykyään paljon aikaa ruudun ääressä. Meitä pommitetaan sähköposteilla ja sokaistaan verkkosivustoilla eikä verkossa toimiminen edellytä kanssakäymistä ihmisten kanssa. Sanotaan, että 20 % nykyisistä asiakkaista tuottaa 80 % tuloista, mutta ilman persoonallisuutta jopa uskolliset asiakkaat saattavat kadota.

Asiakkaiden tuntemukset ohjaavat heidän käyttäytymistään. Yritykset, jotka rakentavat tunneyhteyttä mielikuvituksen keinoin, eivät ainoastaan erotu kilpailijoistaan vaan luovat myös tyytyväisiä ja pitkäaikaisia asiakassuhteita.

Seuraavassa on kaksi edullista konkreettista ideaa, jotka nostavat hymyn asiakkaan huulille tänä lomakautena. Ja mikä parempaa, saat tilaisuuden olla luova ja poissa tietokoneesi ääreltä.

Idea 1: Kirjoita kiitosviesti
Muistatko, kuinka hienolta tuntui, kun viimeksi sait käsin kirjoitetun kirjeen tai kortin? Sillä, että joku on nähnyt vaivaa kirjoittaakseen käsin sen sijaan, että olisi lähettänyt nopeasti sähköpostiviestin tai ei olisi vaivautunut lainkaan, on suuri vaikutus tällä elektronisella aikakaudellamme. Itseasiassa tutkimusten mukaan ajatus on tärkein.

Kun liiketoimintaa tukevia asiakkaita kiitetään henkilökohtaisesti, siinä ei ole kyse vain myynnin lisäämisestä – viisas yritys välittää asiakkaistaan vilpittömästi.  Mikä sitten on paras lähestymistapa? Käsin kirjoitettu viesti. Saattaa kuulostaa vanhanaikaiselta, mutta se ilahduttaa vastaanottajaa, ja pelkkä paperin ja postimaksun hinta on vähäinen.

Tässä vinkkejä toimivaan kiitosviestiin:

1. Käytä aina korkealaatuisia paperitarvikkeita: vähintään 120 g/m2 kirjoituspaperia tai 300 g/m2 silkkipintaista kartonkia tai lahjakorttikartonkia.

2. Valitse kynä huolella. Tavallinen kuulakärkikynä toimii hyvin, mutta jos haluat tehdä vaikutuksen, käytä hyvälaatuista maalikynää, kuten edding 750 ja edding 751. Hohtavien, tahraamattomien ja kestävien kynien valikoimassa on 14 väriä, mukaan lukien hopea ja kulta, joten voit todella päästää luovuutesi valloilleen. Jos haluat lähettää muutakin kuin vain kirjeen tai kortin, näitä kyniä voi käyttää myös pinnoitetulle paperille, lasille, metallille, puulle, keramiikalle ja muoville. Nämä kynät ovat peittäviä jopa tummilla pinnoilla ja paperilla. Viestisi tehoaa parhaiten, kun kynän väri on pintavärin vastakohta.

3. Kirjoita asiakkaasi nimi oikein, jotta et aiheuta ärtymystä ilahtumisen sijaan.

4. Kerro, miksi kirjoitat, ja osoita viestisi suoraan vastaanottajalle, jotta hän tietää, että se on tarkoitettu juuri hänelle. Kyseessä ei ole myyntikirje, joten älä liitä viestiisi alennuskuponkia äläkä pyydä mitään vastineeksi.

5. Pidä viestisi lyhyenä ja ytimekkäänä, jotta vastaanottaja tietää, että olet aidosti kiitollinen hänen asiakkuudestaan. Viesti voi sisältää jotakin persoonallista, mutta muista, että huumori ei toimi aina.

6. Käsialan tulee olla selkeää, mutta ei välttämättä täydellistä kaunokirjoitusta. Itse asiassa aito, arkinen tyyli saa aikaan ystävällisen ja epävirallisen sävyn, mikä onkin tarkoituksellista.

7. Kun viestisi on valmis, tarkista se huolella ja pyydä myös toista henkilöä tarkistamaan se. Hän voi myös kertoa, saako käsialastasi helposti selvää!

Henkilökohtaisten viestien lähettäminen kannattaa ottaa tavaksi. Jokainen haluaa tuntea olonsa arvostetuksi olipa vuodenaika mikä tahansa. Sen lisäksi, että tämä toimintatapa voi saada asiakkaan suupielet hymyyn, se voi ilahduttaa myös liiketoimintakumppaneita, ystäviä ja kollegoita. Jos esimerkiksi tiimin jäsen on hiljattain tukenut sinua, miksi et kertoisi hänelle kirjeitse, kuinka paljon arvostat hänen apuaan.

Idea 2: Kirjoita ikkunoihisi
Ostoksia ei tietenkään tehdä pelkästään netissä, eikä mikään vedä vertojaan vilkkaana vilisevälle kadulle. Koska lukemattomat asiat vetävät ohikulkijoiden huomion puoleensa, tässäkin personallisuus voi vedota paremmin. Tämä pätee myös toimistoympäristöön – sen mukauttaminen vangitsee työntekijöiden huomion.

Olipa kyseessä juhlat tai hyvän myyntituloksen julkistaminen, kirjoita tai piirrä kokoustiloihin, näyteikkunoihin tai ilmoitustauluille viesti, jota on vaikea vastustaa.

Tässä muutamia vinkkejä:

1. Liitukynät, kuten edding 4090 ja edding 4095 vuodenajan väreissä, ovat edullinen ja helppo tapa saada myymäläsi tai työtilasi erottumaan ilman tahrivaa liimaa tai maalia. Vesipohjaisella nestemäisellä liidulla voi piirtää ja kirjoittaa mihin tahansa sileään pintaan, kuten lasiin, liitutaululle tai peileihin – itse asiassa mihin tahansa, minne asiakkaat tai kollegat saattavat katsoa.

2. Päästä luovuutesi valloilleen ja piirrä selkeitä kuvia ja käytä huomiota herättäviä värejä, mutta muista lopettaa ajoissa. Liian monimutkainen merkki tai muoto ei vedä puoleensa. Usein yksi väri, kuten lumisessa maisemassa, toimii yhtä hyvin. Valitse värit huolellisesti – sanotaan, että väri vaikuttaa ostopäätökseen.

3. Jos käytät sanoja, varmista, että ne ovat sujuvia ja kirjoitettu oikein. Sitaatit tai kiehtovat faktat toimivat usein hyvin.

4. Sijoita viesti silmien tasolle, jotta mahdolliset asiakkaat tai kollegasi huomaavat sen helposti.

5. Vaihda kuvaa tai viestiä säännöllisesti, jotta se säilyttää tehonsa. Jos käytät liitukynää, voit yksinkertaisesti pyyhkiä sen pois kostealla liinalla. Jos esimerkiksi haluat vaihtaa jouluiset lumihiutaleet kevätkukkiin, se onnistuu helposti.

Mitä ikinä päätätkin, personoidulla mainoksella teet suuren vaikutuksen edullisesti.

Share via:

Lue myös

Ota yhteyttä
close

Tarvitsetko henkilökohtaista palvelua?

Voit soittaa Staplesin asiakaspalveluun numeroon:

010 681 681

Voit myös täyttää alla olevan lomakkeen, niin asiakaspalvelijamme ottaa sinuun pian yhteyttä.

Get help FI

Form