Staples Solutions käyttää evästeitä (ja vastaavaa teknologiaa) tiedon keräämiseen, tallentamiseen ja analysointiin, jotta voimme kehittää käyttökokemustanne verkkosivuilla sekä markkinoida kohdennetusti. Nämä evästeet keräävät henkilötietoja. Lue lisää Evästekäytännöstämme https://www.staplesadvantage.fi/evastekaytanto/ sivuiltamme sekä Tietosuojaselosteestamme https://www.staplesadvantage.fi/privacy-policy/, kuinka tällä verkkosivulla käsitellään henkilödataa. Käyttämällä tätä sivua tai klikkaamalla OK, hyväksyt evästeiden käytön.

Logo Staples

Etätyöntekijöiden päivittäin kohtaamat haasteet viestinnässä

Share via:
  • Plantronics

Employees today are no longer chained to their desks nine to five (or longer), Monday to Friday. According to the recent ‘Mobile Collaboration Survey’ from Plantronics, eight out of ten workers say that their companies allow flexible and mobile working. 

But while the ability to work from anywhere at any time can boost employee productivity and efficiency – not to mention engagement – it also poses some challenges, especially for IT professionals.

Toisessa tutkimuksessa, jonka Plantronics tilasi Spiceworksiltä, haastateltiin neljääsataa yhdysvaltalaista IT-alan ammattilaista. Tutkimuksessa selvisi, että 60 %:n mielestä heidän yrityksensä ei täysin ymmärrä haasteita, joita etätyöntekijät kohtaavat, kun heidän on olinpaikastaan huolimatta oltava yhteydessä toisiinsa. Etätyöntekijöistä 92 % soittaa IT-tukeen, kun heillä on teknisiä ongelmia, minkä takia IT-alalla tarvitaan enemmän tukea etätyöntekijöille. Samanaikaisesti etätyöntekijät pyritään varustamaan niin, että he voisivat olla mahdollisimman tehokkaita työssään. Kyselyyn vastanneista 44 %:n mukaan etätyöntekijöiden IT-tukea on lisätty viimeisen kahden vuoden aikana ja 53 % odottaa saman jatkuvan kahtena seuraavana vuonna.

Tutkimuksen mukaan yleisimmät etätyöntekijöiden kohtaamat ongelmat ovat:

• epäluotettava internet-yhteys (49 %)
• taustamelu puheluiden aikana (28 %)
• muut häiriötekijät (16 %)

Ryhmätyösovellusten käyttö on etätyöntekijälle välttämätöntä, ja keskimäärin etätyöntekijät hallitsevat kolme eri ryhmätyösovellusta. Sovelluksia on osattava käyttää hyvin, jotta niistä saa kaiken irti. Suosituimpia sovelluksia ovat Skype for Business, GoToMeeting, Dropbox, Skype ja WebEx. Kaikesta huolimatta vain 50 % IT-alan ammattilaisista tarjoaa käyttäjille ohjeita sovellusten tehokkaasta käytöstä etätyössä.

Myös pienyritykset olivat mukana tutkimuksessa. Pienyritykset tukevat etätyöntekijöitä tarjoamalla heille:

• matkapuhelinliittymän
• mobiilinettiyhteyden tai WLAN-alueen

• kannettavaan tietokoneeseen tai mobiililaitteeseen sopivat kuulokkeet (76 % yrityksistä hankki ammattikäyttöön tarkoitetut kuulokkeet, joista puolet oli Plantronicsin tuotteita)

• internet-yhteyden kotona. 

Pienyritykset selvästi panostavat työntekijöiden liikkuvuuteen. Kun yritykset tarjoavat työntekijöilleen oikeanlaiset mobiililaitteet, mahdollisuuden internet-yhteyteen missä vain sekä oikeanlaisen koulutuksen, eivät etätyöntekijät tunne koskaan olevansa kovin kaukana toimistolta.

Mitä haasteita nykypäivän työntekijät kohtaavat ja mitä ratkaisuja niihin on tarjolla?
Työskentelemme erilailla kuin ennen. Lisääntynyt liikkuvuus ja yhteistyö kehittävät uusia työtapoja. Yhteistyö on töiden hoitamista yhteisvoimin. Työt saadaan hoidettua vain, kun työntekijät jakavat ideoitaan, mielipiteitään ja tietojaan – eli pysyvät yhteydessä toisiinsa.

Tutkimuksemme antoi myös tärkeää tietoa tekniikan avulla etätyötä tekevistä työntekijöistä. Tulkintamme mukaan heidät voi jakaa kolmeen perustyyppiin: Joustotyöntekijä, Maailmanmatkaaja ja Yhteydessä oleva johtaja.

Joustavat ammattilaiset 
Joustavat ammattilaiset voivat työskennellä pöydän ääressä, mutta useimmiten he ovat liikkeellä joko toimiston sisällä tai toimistojen välillä. Huomaat myös usein heidän vievän töitä kotiin. He sopeutuvat erilaisiin ympäristöihin, ja heidän on selvittävä vaihtelevasta taustahälystä sekä epäluotettavasta internet-yhteydestä. Näiden työntekijöiden kohtaamia haasteita ovat esimerkiksi taustamelu puheluiden aikana, yhteistyö fyysisesti eri paikassa olevien kollegoiden kanssa sekä puutteellinen tiedonsaanti etätyössä ollessa. 

Ratkaisumme Joustotyöntekijälle on:
Voyager Focus UC Bluetooth -stereokuulokkeet, jotka on tarkoitettu matkapuhelimella ja tietokoneella soitettaviin puheluihin. Niissä on edistyksellinen melunvaimennus ja täyteläinen stereoääni.

Liikkuvat työntekijät 
Oli määränpää mikä hyvänsä, he ovat aina liikkeellä. Internet-yhteys voi osoittautua ongelmaksi niin matkan varrella kuin asiakkaan luonakin. Suurin liikkuvien työntekijöiden kohtaama ongelma on vaihteleva taustamelu, johon ei voi vaikuttaa. Yhteyden pitäminen, kun meteli tai huonot yhteydet tekevät siitä vaikeaa, sekä yhteyden saaminen liikkeellä ollessa, ovat liikkuvan työntekijän usein kohtaamia haasteita. 

Ratkaisumme Maailmanmatkaajalle on:
Voyager 5200 UC Bluetooth-kuulokkeet, joissa on kehittynein ja mukautuvin melunvaimennus. Ne hyödyntävät WindSmart®-tekniikkaa, joka vaimentaa häiritsevää melua, jotta kuulisit kirkkaasti olinpaikasta riippumatta.

Yhteydessä olevat johtajat 
Tärkeät päätöksentekijät ovat usein mukana tärkeissä kokouksissa. He ovat merkittäviä ongelmanratkaisijoita ja mahdollistajia. Huonot yhteydet tai puutteelliset tiedot vaikuttavat merkittävästi heidän tehokkuuteensa ja koko yrityksen imagoon. Heidän kohtaamiaan haasteita ovat yhteyden saaminen kaikilla laitteilla, muiden kuuleminen ja kuulluksi tuleminen sekä taustamelu. 

Ratkaisumme Yhteydessä olevalle johtajalle on:
Savi W740, langaton järjestelmä, jonka ansiosta työntekijä voi viestiä samanaikaisesti sekä tietokoneen että pöytäpuhelimen kautta, ja joka ei rajoita liikkuvuutta toimistossa.

Plantronics-yhteistyössä on kyse muustakin kuin vain kuulokkeiden hankkimisesta.
Tarjoamme kattavan takuun kaikille tuotteillemme. Lisätietoja löydät osoitteesta www.plantronics.com/warranty 

Share via:

Lue myös

Ota yhteyttä
close

Tarvitsetko henkilökohtaista palvelua?

Voit soittaa Staplesin asiakaspalveluun numeroon:

010 681 681

Voit myös täyttää alla olevan lomakkeen, niin asiakaspalvelijamme ottaa sinuun pian yhteyttä.

Get help FI

Form