Staples Business Advantage

Kyselytutkimuksemme paljasti suosituimmat työn organisointia helpottavat ratkaisut vuodelle 2017

Share via:
staples

Liikemaailmassa yritykset pyrkivät etsimään keinoja, joilla parantaa kilpailuetua. Usein kuitenkin unohdetaan huomioida myös yksinkertaiset seikat, kuten työn organisointi, joilla voi olla merkittäviä vaikutuksia. Järjestelmällinen työympäristö ja toimivat järjestelmät ovat menestyvän yrityksen sitovia elementtejä, jotka hyvin toteutettuina mahdollistavat yrityksen strategisen toiminnan, henkilöstön hyvinvoinnin ja liiketoiminnan kasvun. 

Toteutimme äskettäin kyselytutkimuksen, jonka kohteena oli tuhat brittiläistä toimistopäällikköä, jotka vastaavat yrityksen päivittäisistä toiminnoista. Tiedustelimme, millä keinoin he pyrkivät saavuttamaan asetetut tavoitteet. Lähes kolme neljästä (74 %) vastaajasta ilmoitti organisoinnin olevan yksi tärkeimmistä asioista työympäristössä, sillä se helpottaa lukuisten muiden, esimerkiksi rekrytointiin, asiakaspalveluun, bränditietoisuuteen, tuottavuuteen ja kasvuun liittyvien tehtävien toteuttamisessa.

Mutta mitkä ovat organisoinnin kannalta parhaat työvälineet? Kyselymme paljasti toimistopäälliköiden mielestä tärkeimmät tuotteet, jotka auttavat tehostamaan liiketoimintaasi vuonna 2016.

Office, tietokone, sisätiloissa, nainen, business, teknologia, aikuinen, laptop, internet, Puhelin, taulukon, tietoa, sit, työntekijä, ihmiset, yksityiset, huonekalut, tuoli, professional

Viisi työn tehokkaan organisoinnin kannalta tärkeintä työkalua

1. Muistikirjat

Muistikirjat saivat kyselyssämme kolmanneksi eniten ääniä. Toimistopäälliköistä 27,9 prosenttia piti niitä erityisen hyödyllisinä esimerkiksi rekrytoinnissa ja liiketoiminnan laajentamiseen liittyvissä tehtävissä. He hyödynsivät muistikirjoja kirjatessaan muistiin ajatuksiaan potentiaalisista työntekijöistä ja yrityksen kehityssuunnitelmista. Pieni ja vaatimaton muistikirja kulkee myös mukana aina hankkeen esittelystä sen päättämiseen saakka. Voit kirjata siihen esimerkiksi kokousmuistiinpanoja ja tarjousten alustavia hahmotelmia. 

2. Mapit ja kansiot

Vastaajista 26 prosenttia piti mappeja ja kansioita tärkeinä järjestyksen tehokkaan ylläpidon kannalta. Yritysten on pysyttävä ajan tasalla asiakkaistaan, saamistaan yhteydenotoista ja mahdollisista valituksista, ja toimiva arkistointijärjestelmä estää täydellisen kaaoksen syntymisen. Kaksi viidestä (40 %) vastaajasta piti tärkeänä myös selkeää arkistointijärjestelmää, josta tarvittavat yritystiedot löytyvät helposti, sillä tämä parantaa merkittävästi henkilöstön asiantuntemusta.

3. Työpisteen tarviketelineet

Tarviketelineet auttavat pitämään asiat järjestyksessä työympäristön tärkeimmällä paikalla eli työpöydälläsi. Nämä tarvikkeet eivät aina saa ansaitsemaansa tunnustusta, mutta toimistopäälliköt äänestivät ne kyselyssämme toiselle sijalle. Jopa 28 prosenttia vastaajista ilmoitti niiden säästävän kallista aikaa, sillä ne auttavat pitämään työpöydällä olevat tavarat omilla paikoillaan.

4. Pöytäkalenterit

Vastaajista 22 prosenttia katsoi, että pöytäkalenterit parantavat tuottavuutta ja tehokkuutta, sillä ne auttavat muistamaan tärkeät päivämäärät ja määräajat, priorisoimaan työtehtäviä, suunnittelemaan toimintaa ja varmistamaan, että tavoitteet saavutetaan annetussa aikataulussa.

5. Älypuhelimet

Vastaajista 44 prosenttia piti älypuhelimia yrityksen tuottavuuden ja tehokkuuden tärkeimpänä tekijänä, sillä niiden avulla työntekijät voivat seurata hankkeitaan internetyhteyden avulla missä tahansa. Älypuhelimet auttavat hallitsemaan asiakkaiden ja kollegoiden kanssa käytäviä sähköpostikeskusteluja, ja lisäksi niiden ansiosta työntekijät eivät tarvitse erillistä puhelinta, laskinta, muistikirjaa ja osoitekirjaa.

Miten työn organisointi voi auttaa yritystä menestymään?

Samalla kun selvitimme, miten toimistotarvikkeet voivat auttaa parantamaan tuottavuutta, pyysimme vastaajia kertomaan, millaisia tavoitteita organisointi voi auttaa yrityksiä saavuttamaan vuonna 2016.

    • Tuottavuuden lisääminen – 45 prosenttia vastaajista katsoi, että työn tehokas organisointi auttaa lisäämään tuottavuutta. 
    • Työntekijöiden stressin vähentäminen – 47 prosenttia totesi, että järjestyksen ylläpito auttaa vähentämään työntekijöiden stressiä.
    • Asiakaspalvelun kehittäminen – 52 prosenttia ilmoitti toimivien järjestelmien ja prosessien parantavan asiakaskokemusta.
    • Liiketoiminnan jatkuvuuden varmistaminen – 43 prosenttia uskoi organisoinnin lisäävän toistuvasti tavaroita tai palveluja ostavien asiakkaiden määrää. 


Järjestelmällisen työympäristön positiivisia vaikutuksia ei voi kyllin korostaa – kyselytutkimuksemme mukaan lähes kolme neljästä yrityksestä pitää sitä tärkeänä vuoden 2016 tavoitteidensa saavuttamisen kannalta.

Share via:
Ota yhteyttä
close

Tarvitsetko henkilökohtaista palvelua?

Voit soittaa Staplesin asiakaspalveluun numeroon:

010 681 681

Voit myös täyttää alla olevan lomakkeen, niin asiakaspalvelijamme ottaa sinuun pian yhteyttä.

Get help FI

Form