Staples Solutions käyttää evästeitä (ja vastaavaa teknologiaa) tiedon keräämiseen, tallentamiseen ja analysointiin, jotta voimme kehittää käyttökokemustanne verkkosivuilla sekä markkinoida kohdennetusti. Nämä evästeet keräävät henkilötietoja. Lue lisää Evästekäytännöstämme https://www.staplesadvantage.fi/evastekaytanto/ sivuiltamme sekä Tietosuojaselosteestamme https://www.staplesadvantage.fi/privacy-policy/, kuinka tällä verkkosivulla käsitellään henkilödataa. Käyttämällä tätä sivua tai klikkaamalla OK, hyväksyt evästeiden käytön.

Logo Staples

Mitä on hyvä muotoilu?

Share via:
  • Leitz

Leitzin julkaisema White Paper ”Work Better By Design” sisältää 10 hyvän muotoilun periaatetta. Perusteet on laatinut arvostettu muotoilija Dieter Rams, joka johti Braunin tuotekehitystä 70 -luvulla.

Hänen periaatteidensa mukaan hyvä muotoilu:

…on innovatiivista
…tekee tuotteesta hyödyllisen
…on esteettinen
…tekee tuotteesta ymmärrettävän
…on huomaamaton
…on rehellinen
…kestää aikaa
…on suunniteltu viimeistä yksityiskohtaa myöten
…on ympäristöystävällinen
...sisältää niin vähän suunnittelua kuin mahdollista

Nina Saller, xbeyondsin muotoilija selventää: ”Logon tai tuotteen huomaamattomuus tai pelkistäminen ei tarkoita, että siinä on vähemmän muotoilua. ”Vähemmän on enemmän” trendi on juurtunut tarpeeseen pienentää visuaalista melua erittäin monimutkaisissa ympäristöissä. Käyttäjän ei tarvitse nähdä pinnan alla lymyilevää monimutkaisuutta.”

Leitz NeXXt nitojasarja on hyvä esimerkki. Ne ovat visuaalisesti näyttäviä. Niistä löytyy mahtava värivalikoima. Mutta todellinen eroavaisuus on piilossa. Nitojassa käytetty Direct Impact -teknologia vastaa isoimpaan kuluttajahaasteeseen, jonka ihmiset kokevat nitojaa käyttäessä eli epävakaaseen ja heikkoon tuntumaan. Yli 60 % ihmisistä ei käyttänyt nitojaa – alkuperäisessä tarkoituksessa –  pöydällä vaan ottivat nitojan käteensä nitoessaan. Tämä erilainen käyttötapa aiheutti jumiutumisongelman. Hence Leitz suunnitteli nitojan uudestaan, jotta sitä voitaisiin käyttää sekä pöydällä että kädessä saaden aina erinomainen nidontatulos.

 

Muotoilua työpaikoilla

Muotoilu näyttelee yhä suurempaa roolia kaikilla elämämme osa-alueilla ja tarvikkeet, joita käytämme työssä, eivät ole enää poikkeus. On olemassa hyvä syy miksi nykyaikaiset toimistot tekevät toimistoistaan värikkäitä ja inspiroivia. Hyvällä muotoilulla saadaan aikaan tuotteita, jotka korostavat luovuutta ja tuottavuutta. Siten ne kasvattavat luotettavuutta ja antavat käyttäjälleen loistavan arvon sekä tyytyväisyyden.  Nämä löydöt vahvistuivat Exterin yliopiston tutkimuksessa: rikastuttavissa tiloissa (kasvit, kuvat) olleet ihmiset olivat 17 % tuotteliaampia kuin pelkistetyissä tiloissa (paljas ja funktionaalinen) työskentelevät henkilöt.  Ihmiset, jotka saivat suunnitella oman työtilansa, olivat jopa 32 % tuotteliaampia.

Tämä on yksi niistä syistä, jonka vuoksi Leitz WOW -sarja jatkaa menestystarinaansa ja osoittaa, että tunteet sekä itseilmaisu kuuluvat toimistotarvikkeiden maailmaan. Tämän sarjan tuotteet osoittavat korkeaa esteettistä ulkonäköä heijastaen käyttäjiensä persoonaa ja tarjoten tinkimätöntä laatua. Sarja kokoaa yhteen perinteiset sekä nykyaikaisemmat työkalut kuten laturit ja Bluetooth-kaiuttimet, jotka ovat kasvaneet osaksi samaa työympäristöä.

Muotoilun omaksuneet menestyvät yritykset ymmärtävät myös, että heillä on tärkeä sisäinen asiakas; työntekijä. Ei ole enää kyse siitä, että mennään rakennukseen tekemään töitä vaan siitä, että nautitaan tilassa työskentelemisestä ja ollaan sellaisessa tilassa, joka auttaa saavuttamaan enemmän.

Tarvikemuotoilu: näyttää tyylikkäältä ja kestää pidempään

Uusi teknologia, uudet mahdollisuudet ja uudet muotoilukeinot ovat mahdollistaneet yritykset tekemään tuotteita, jotka ovat parempia kuin koskaan aiemmin. Kun ostat uuden toimistotarvikkeen yritykseltä kuten Leitz, et investoi ainoastaan johonkin mikä näyttää tyylikkäältä, vaan johonkin, joka myös toimii täydellisesti ja säästää rahaa pitkällä aikavälillä.

Elinkaarikustannusten (TCO) käsite on tuttu useiden alojen hankintajohtajille. Leitzin tilaaman Vocatusin tutkimus osoitti merkittävät suorituserot perus- ja merkkituotteiden välillä, mikä merkittävästi kompensoi ostopaikassa maksetun hinnan kanssa. Esimerkiksi Leitz -nitojaa käytettäessä säästöt olivat 197 euroa tuotteen elinaikana. 

Share via:

Lue myös

Ota yhteyttä
close

Tarvitsetko henkilökohtaista palvelua?

Voit soittaa Staplesin asiakaspalveluun numeroon:

010 681 681

Voit myös täyttää alla olevan lomakkeen, niin asiakaspalvelijamme ottaa sinuun pian yhteyttä.

Get help FI

Form