Talvi on ohi, ja yrityksessäsi on jälleen uuden loiston aika – monessakin mielessä. Kevään koittaessa on hyvä tarkistaa yrityksen tilat. Kuulostaako hankalalta? Älä huolehdi. Näillä vinkeillä pääset helposti alkuun. Toimitilat voivat toimia yritykselle hyvänä mainoksena, mutta usein niistä ei pidetä riittävää huolta. Milloin esimerkiksi viimeksi tarkistit, missä kunnossa oman yrityksesi kiinteistö on? Kuntotarkistuksella varmistat, etteivät pienet ongelmat kasva isoiksi. Laita siis pyörät pyörimään – kevät on jo ovella!
Kuulostaako tutulta: kun saat yhden asian korjattua, jotain muuta hajoaa. Tästä syystä pieniin ongelmiin pitää puuttua ennen kuin ne kasvavat suuremmiksi. Sinun ei tarvitse korjata kaikkea itse, vaan voit pyytää kiinteistönhuoltoyrityksesi edustajan (tai oman yleismiehenne) tarkistamaan tilojen kunnon ja siivoustarpeen. Kirjaa kohteet ja korjaustoimenpiteet ylös ja tee suunnitelma, jolla tilat saadaan jälleen edustavaan kuntoon.
Pienillä korjauksilla voi olla suuri vaikutus kiinteistön antamaan vaikutelmaan ja toimivuuteen. Kun kirjaat vuosittaiseen huoltosuunnitelmaan säännöllisiä ennaltaehkäiseviä toimenpiteitä, vaikutus on pysyvä.
Mitä vieraasi ajattelevat, kun he näkevät yrityksesi toimitilat? Millaisen ensivaikutelman tilojen sisäänkäynti luo? Vastaako vaikutelma yrityksesi brändi-imagoa?
Talviaikaan tilojen sisäänkäynnit ja lattiat ovat kovilla. Matot keräävät lunta, vettä ja tiesuolaa ja lattiat naarmuuntuvat. Imagine what this means for your floors and entrances! Kun talvi on ohi, on hyvä höyrypestä matot ja kiillottaa lattiat. Pidä mielessä, että yksityiskohdat ovat tärkeitä ja pienillä asioilla voi olla valtava vaikutus ensivaikutelmaan. Ehkä siis on aika vaihtaa se vanha kulunut ovimatto.
Kunnon kevätsiivous tekee ihmeitä niin organisaatiollesi kuin asiakkaiden ja työntekijöiden viihtyvyydelle.
Kuten mihin tahansa hyödylliseen projektiin, tähänkin tarvitaan kunnolliset välineet. Tee tarkistuslista yrityksesi toimitilojen siivouskohteista, niin et tilaa mitään ylimääräistä. Tee myös inventaario puhdistustuotteista ja tarkista, tarvitaanko uusia moppeja, harjoja tai imureita hajonneiden tilalle. Siivousvälineet on hyvä uusia kevätsiivouksen yhteydessä, jos siihen on tarvetta.
Talvi jättää jälkensä yrityksesi tiloihin sekä kiinteistön ikkunoihin. Normaalin viikkosiivouksen lisäksi on hyvä varmistaa, ettei likaa jää huomaamatta. Esimerkiksi ikkunoiden kaihtimet kannattaa tarkistaa, avata ja puhdistaa. Kysy kiinteistöpalveluyritykseltäsi ikkunoiden ja aurinkosuojien pesusta. Rakennuksen ilmeen voi kirkastaa myös painepesurilla – ja yrityksesi työntekijät kiittävät!
Sisäänkäynnit, nurmikot ja pysäköintialueet ovat ensimmäinen asia, jonka vierailulla kävijät näkevät. Niihin voi vaikuttaa paljon pienellä panostuksella. Pidä huoli seuraavista asioista:
Kevään jälkeen tulee kesä, joten ilmanvaihto on hyvä testata. Ilmanlaatu on työntekijöiden terveyden kannalta ratkaisevan tärkeä asia, joten tee tarvittavat huoltotoimet ja varmista, että tilat ovat valmiina vuoden ensimmäisiin lämpimiin päiviin.
Yrityksessäsi ympäristövaikutukset ja EU:n vuoden 2030 ilmastotavoitteet otetaan varmasti vakavasti. Mutta mitä yrityksesi voi käytännössä tehdä?
Siivouksen osalta ympäristöasioihin voi vaikuttaa paljonkin. Aloittaa voi vaikka heti kevätsiivouksesta valitsemalla ympäristötietoisen siivouspalvelujen tarjoajan. On esimerkiksi olemassa täysin biohajoavia puhdistusaineita, joilla saa aikaan yhtä puhdasta jälkeä kuin perinteisillä puhdistusaineilla. Kannattaa siis tarkistaa nykyisten puhdistusaineidesi ympäristömerkinnät ja aloittaa keväällä uusi, vihreämpi aikakausi. Jos et halua vaihtaa suosikkituotteitasi uusiin, vaihtoehtona yrityksesi voi kompensoida toiminnastaan syntyviä päästöjä esimerkiksi osallistumalla Easy on the Planet -ohjelmaan.
Kevään koittaessa on hyvä tarkistaa yrityksesi tilojen kunto. Pitämällä tiloista hyvää huolta varmistat, ettei pienistä ongelmista kasva isoja, että vierailijat saavat saapuessaan hyvän ensivaikutelman ja että työntekijät viihtyvät työpaikalla paremmin. Pienillä panostuksilla teet toimistosta kaikille terveellisemmän ympäristön!
Voit soittaa Staplesin asiakaspalveluun numeroon:
010 681 681
Voit myös täyttää alla olevan lomakkeen, niin asiakaspalvelijamme ottaa sinuun pian yhteyttä.