Staples Solutions käyttää evästeitä (ja vastaavaa teknologiaa) tiedon keräämiseen, tallentamiseen ja analysointiin, jotta voimme kehittää käyttökokemustanne verkkosivuilla sekä markkinoida kohdennetusti. Nämä evästeet keräävät henkilötietoja. Lue lisää Evästekäytännöstämme https://www.staplesadvantage.fi/evastekaytanto/ sivuiltamme sekä Tietosuojaselosteestamme https://www.staplesadvantage.fi/privacy-policy/, kuinka tällä verkkosivulla käsitellään henkilödataa. Käyttämällä tätä sivua tai klikkaamalla OK, hyväksyt evästeiden käytön.

Logo Staples

Mikä on vuorokausirytmi?

Share via:
  • Unilux

Kulutamme 90 % ajastamme sisätiloissa, ja noin kahdeksan tuntia päivässä olemme työpaikallamme.
Valon käyttötapa kehittyy tulevaisuudessa huomattavasti. Hyvä valon laatu oikeaan aikaan päivästä parantaa hyvinvoinnin tunnetta ja älyllistä suorituskykyä.

Sisäinen biologinen kello on tehokas toiminnan säätelijä
Silmien kautta kehoon tunkeutuvalla valolla on oleellinen rooli vuorokausirytmien säätelyssä, jotka ajoittuvat 24 tunnin jaksolle (valveillaoloaika-uni, kehon lämpötilan säätely ja hormonaaliset tasot, ruokailu jne.).

Mikä on melatoniinin ja serotoniinin rooli vuorokausirytmissä?
Keskimäärin 80 prosenttia kaikesta tiedosta välittyy silmiemme kautta. Kiitos verkkokalvon rauhasten, käsittelemme myös ei-visuaalista informaatiota. Päivänvalon värin vaikuttamana nämä solut ohjaavat serotoniinin ja aivojen melatoniinihormonien erittymistä, ohjaten siten vuorokausirytmiämme (päivän ja yön vaihtelua). Melatoniini tuottaa väsymyksen tunteen ja saa vähentämään aktiivisuutta. Serotoniini puolestaan vaikuttaa mielialaamme ja dynaamisuuteen.

Jokaisella henkilöllä on oma biologinen rytminsä. Mitä enemmän päivittäiset rutiinimme seuraavat biologista rytmiämme, sitä paremmalta meistä tuntuu. Päivänvalo lähettää signaaleja, jotka synkronoivat sisäisen rytmimme luonnollisen päivänkierron kanssa.

Mikä on valon vaikutus suorituskykyymme työssä?
Valo vaikuttaa ensisijaisesti biologiseen kelloomme ja varmistaa, että nukumme hyvin, ja että pysymme valveilla päivän ajan, ja että pystymme parhaimpaan suoritukseemme. Vietämme silti liian vähän aikaa ulkona, ja olemme siksi liian vähän ajasta altistuneena luonnonvalolle.

Riittävän päivänvalon puuttuessa sisäinen biologinen kellomme menettää ajastuksensa. Tämä voi aiheuttaa väsymystä, unettomuutta ja masennusta. Biologisesti tehokas keinovalo voi tasoittaa tätä puutetta ja tasapainottaa biorytmimme.

Kuinka optimoida oma vuorokausirytmimme!
Valon lämpötilan vaihtelut joko kylmään valoon (sininen väri 5500K) tai lämpimään (punainen valo 2700K) päivän aikana parantaa hyvinvointiamme ja siten myös suorituskykyämme. Koska jokaisella ihmisellä on oma biologinen rytminsä, on tärkeää kohdistaa jokaisen käyttäjän vuorokausirytmiin sovellettu optimaalinen valaistus ja tarjota henkilökohtainen ratkaisu, joka säätelee henkilön aktiivisuuden ja levon jaksoja.

Unilux: harmonia työssä!
UNILUX:in selkeänä tehtävänä on auttaa kaikkia käyttäjiä tuntemaan itsensä tehokkaaksi työssään älykkäiden ratkaisujen avulla. Hyvinvointi työssä on UNILUX:in ensisijainen tavoite, ja siihen tähtäämme kaikkien tuotteidemme ja erityisesti pöytälamppujemme suunnittelussa. UNILUX tarjoaa laajan valikoiman työpaikan LED-valaisimia, jotka antavat todellista lisäarvoa keskittymisen, hyvinvoinnin ja näön lepuuttamisen muodossa, mikä näkyy merkittävänä tuottavuuden nousuna.

JACK valaisin tuottaa biologisesti tehokasta valaisua :

VALON HYÖDYT

Hyvä valon laatu oikeaan aikaan päivästä:

Juuri siksi UNILUX:in älykäs valaisu parantaa hyvinvointiasi...

Share via:

Lue myös

Ota yhteyttä
close

Tarvitsetko henkilökohtaista palvelua?

Voit soittaa Staplesin asiakaspalveluun numeroon:

010 681 681

Voit myös täyttää alla olevan lomakkeen, niin asiakaspalvelijamme ottaa sinuun pian yhteyttä.

Get help FI

Form